Saturday 30 July 2011

BERJUANG CARA DEMONSTRASI IKUT CARA JAHILIYAH,

Kita tidak pernah temui keterangan bahawa Rasulullah SAW ,para sahabat dan para pejuang Islam keluar jalanan mengadakan demonstrasi,menjerit-jerit dan mengutuk musuh kecualitimbul dan dilakukan olih pihak tertentu dimana  ianya terdiri dai para ulama. Sepatutnya mereka inilah faham tenteng selok-belok hukkum-hakam Islam yang berkaitan dengan perjuangan.

Sebaliknya apa yang ditemui ialah keterangan hadis bahawa ALLAH  membenci perbuatan  berjuang ara demonstrasi ,mengutuk orang tidak bersependapat dan sealiran politik dengan kita kerana ia sebagai salah satu ara pejuangan yang ditiru daripada jahiliyah.

Sabada Nabi SAW  :  Sesungguhnya ALLAH beni kepada orang yang dikeji dan membuat keji dan  menjerit-jerit dijalanan ( riwayat Ibnu Abi Dunya dari Jabir r.a.)


Jadi jelaslah berjuang seara tunjuk perasaan adalah  cara jahiliyah dan mengikut langkah barat dan cara islam dan dibenci oleh Allah. Tidak kira sesiapa pun yang melakukannya ,maka tergolonglah mereka bertasyabbuh (menyerupai) dengan ara perjuangan bukan islam.

Maka umat islam hari ini fikirlah dan ikut hawa nafsu dan syaitan . Dan jangan kita terpengaruh apabila pihak tertentu hanya bergema memperjuangkan islam tetapi hakikatnya hanya bersandiwara . Al-quran disandaran politik,agama boleh dijual beli,maruah sanggup tergadai.. kerana berkepentingan  untuk diri sendiri.

No comments:

Post a Comment